Постинг
08.05.2011 10:08 -
Пътя към Бога.
Бог е всичко около нас. Бог е и вътре в нас. Бог е навсякъде и над всичко.
Атеистите пък схващат бога като Същността на Нещата, като Естеството на Нещата. За тях Бог не е белобрад старец, а безличен природен закон. Подобно е схващането за Дао на Лао Дзъ. Бог е Пътя на Нещата. Тяхното естество и същност. Причинно-следствените връзки и случайности.
Независимо кой как схваща Бога. Винаги е имало два пътя към Бога. Може да откриеш Бога или Съшността на Нещата по два начина.
Пътя на философията.
Този път следва варламитството. То открива Бога чрез философията. Философията изследва и търси отговорите на света: Вселената, живота и всичко останало. Така философията търси и намира Бога. Някои схващат Същността на нещата като персонифициран олицетворен образ - Бог. Други, коиот имат по-дълбок поглед, разбират че Бога е нещо повече, нещо по-дълбоко, нещо надличностно, всеобхватно.
Пътят на исахията.
Исахията е аскетичния път към Бога. Това е православната йога. Исихастът търси и намира Бога чрез съзерцание и самовглъбяване. Така духът постига Същността на Нещата. Духовното откриване на Бога е еквивалентно на интелектуалното откриване на Бога.
Ако исахията е подходяща за монасите аскети, то философията е подходяща за светските хора, които нямат възможност да се отдават на съзерцание и самовглъбяване. Те може да се освободят от светската суета, грижи и тревоги с помощта на философията и да открият Бога или Същността на Нещата.
Православните не се нуждаят от модните йогиски гуру. Те имат исахията, която превъзхожда йога в много отношения. Най-вече исихастите не се обожетсвяват, като правят това някои индийски факири, които изопачават ученията си и обяват хората за богове след като са се слели с Бога. Но постигането или откриването на Бога, на Същността на Нещата не те прави Бог. Доближаване до Бога означава умът да открие Същността на Нещата да се доближи до нея, а не че човекът се е доближил до Бога като величие. Защото, който търси величие, може да го търси другде, но ако се прави на бог трябва да се лекува. Манията за божетсвеност, която не е чужда на някои йогиски и производните им течения, е патологична. Това са болни хора.
И така православните винаги са имали път към Бога, нещо което не може да се каже за други църкви.
източник -
Атеистите пък схващат бога като Същността на Нещата, като Естеството на Нещата. За тях Бог не е белобрад старец, а безличен природен закон. Подобно е схващането за Дао на Лао Дзъ. Бог е Пътя на Нещата. Тяхното естество и същност. Причинно-следствените връзки и случайности.
Независимо кой как схваща Бога. Винаги е имало два пътя към Бога. Може да откриеш Бога или Съшността на Нещата по два начина.
Пътя на философията.
Този път следва варламитството. То открива Бога чрез философията. Философията изследва и търси отговорите на света: Вселената, живота и всичко останало. Така философията търси и намира Бога. Някои схващат Същността на нещата като персонифициран олицетворен образ - Бог. Други, коиот имат по-дълбок поглед, разбират че Бога е нещо повече, нещо по-дълбоко, нещо надличностно, всеобхватно.
Пътят на исахията.
Исахията е аскетичния път към Бога. Това е православната йога. Исихастът търси и намира Бога чрез съзерцание и самовглъбяване. Така духът постига Същността на Нещата. Духовното откриване на Бога е еквивалентно на интелектуалното откриване на Бога.
Ако исахията е подходяща за монасите аскети, то философията е подходяща за светските хора, които нямат възможност да се отдават на съзерцание и самовглъбяване. Те може да се освободят от светската суета, грижи и тревоги с помощта на философията и да открият Бога или Същността на Нещата.
Православните не се нуждаят от модните йогиски гуру. Те имат исахията, която превъзхожда йога в много отношения. Най-вече исихастите не се обожетсвяват, като правят това някои индийски факири, които изопачават ученията си и обяват хората за богове след като са се слели с Бога. Но постигането или откриването на Бога, на Същността на Нещата не те прави Бог. Доближаване до Бога означава умът да открие Същността на Нещата да се доближи до нея, а не че човекът се е доближил до Бога като величие. Защото, който търси величие, може да го търси другде, но ако се прави на бог трябва да се лекува. Манията за божетсвеност, която не е чужда на някои йогиски и производните им течения, е патологична. Това са болни хора.
И така православните винаги са имали път към Бога, нещо което не може да се каже за други църкви.
източник -
Няма коментари